Blog

Expedient adviseert gebruik responsive design

Expedient adviseert gebruik responsive design

Ruim 9 miljoen Nederlanders zijn tegenwoordig in het bezit van een smartphone en deze aantallen zullen loop der jaren alleen maar verder toenemen. Ten opzichte van twee jaar geleden is het mobiele data gebruik met 75% gestegen.

Ook heeft mobile internet een grote inhaalslag gemaakt ten opzichte van de gebruikers die het internet gebruiken via de computer. Wilt u geen potentiële klanten mislopen? Dan is het verstandig over te stappen naar een responsive design.

Controleer hier alvast of uw website mobielvriendelijk is.

Neem contact met mij op

 

Een hogere positie in Google

Google heeft aangegeven vanaf 21 April 2015 responsive websites hoger te positioneren in de mobiele zoekresultaten en gebruik te gaan maken van Mobile Friendly labels. Deze labels geven in de zoekresultaten aan of de website geschikt is voor mobiele apparaten.

De reden dat een mobiele website gaat scoren in de mobiele zoekresultaten, is voornamelijk te wijten aan het feit dat Google de gebruikerservaring van smartphone gebruikers wil verbeteren.

Het is natuurlijk erg vervelend voor de bezoeker als hij eerst 5 keer moet inzoomen, voordat hij daadwerkelijk is waar hij of zij wil zijn. Maar ook het "misklikken" wil Google tegen gaan.

Wellicht heeft u het zelf wel eens ervaren dat u ergens op wilt klikken, maar dat de linkjes zo dicht op elkaar staan dat het bijna onmogelijk is om op de juiste te klikken. Erg vervelend voor uzelf, maar ook voor de bezoeker van uw eigen website.

 

De voordelen van een responsive design

  • Een optimale gebruikerservaring voor uw bezoekers
  • Eenvoudig te beheren
  • Hogere omzet
  • Schaalt automatisch mee met het formaat van een scherm
  • Hogere positie in de mobiele zoekresultaten van Google
  • Helemaal up-to-date voor deze tijd
Terug