Blog

Meerdere websites onder één beheeromgeving

Meerdere websites onder één beheeromgeving

Bijna elke week krijgen wij de vraag over hoe om te gaan met meerdere websites die onder één beheeromgeving vallen. Steeds meer bedrijven hebben verschillende portfolio websites of andere microsites om producten, diensten of merken onder de aandacht te brengen.


Vooral op digitaal gebied is hier veel te winnen of te verliezen. Uit onderzoek blijkt dat een slechte online klantenservice voor 53% van de online consumenten in Groot-Brittannië reden was om van merk te wisselen! 

Het grootste probleem voor ondernemers is het managen van de snelle toename van het aantal websites. Hoe kunt u effectief meerdere websites managen over ontelbare landen, merken en producten en toch je content generiek houden en je merk consistent? 

Een recent onderzoek door Forrester Research ondervond dat, grote ondernemingen gemiddeld 268 consument gerichte websites, webapplicaties en apps hebben om de verschillende doelgroepen te bereiken. 

Voor het gemiddelde MKB-bedrijf ligt dit een stuk lager, maar denkt u eens mee? U heeft een website en wellicht een aparte e-mailfunctionaliteit en u heeft vast Facebook/Twitter/Linkedin, daarbij heeft u ook nog die ene pagina voor de actie en ook via marktplaats bied ik nog wel eens wat te koop aan… 

In veel gevallen bestaan deze sites uit een wir-war van technieken en platformen en wordt elke site door zijn eigen afdeling gerund. De kosten en tijd die benodigd zijn om al deze applicaties te laten draaien (als ze al gebruikt worden!..) zijn aanzienlijk.

Ook is er nog het bijkomende risico van reputatie schade. Door de inconsistente berichtgeving op alle verschillende portalen kunnen er verschillende boodschappen worden uitgedragen. Het is natuurlijk ook, met zoveel websites, lastig te bepalen wat je nu allemaal nog hebt en wat er allemaal nog draait, wat vaak weer leidt tot dode links en eventueel websites die offline zijn! 

Bij Expedient zijn we gespecialiseerd in het maken van op maat oplossingen voor deze uitdaging. De eerste keuze ligt vaak al bij het bepalen van wie je nu daadwerkelijk wilt bereiken. Vaak is er binnen één website al een hoop mogelijk.

Ook kunnen wij vaak bestaande applicaties (zoals nieuwsbrieven of Apps) naadloos laten integreren binnen het beheer van uw website zodat niet alles opnieuw hoeft. 

Ondernemingen willen graag alles vanaf één centraal punt kunnen beheren maar toch flexibel genoeg zijn om toch een bepaalde doelgroep, kanaal of markt een unieke Web ervaring aan te kunnen bieden.

Expedient heeft hier een breed scala aan oplossingen voor waardoor u niet perse de grote multinational moet zijn om toch dezelfde mogelijkheden te hebben, neem eens contact met ons op om hierover te sparren!

Terug