De voordelen van een klantportaal

Een klantportaal voor effectieve samenwerking
Je wilt een flinke stap vooruit maken in de samenwerking met jouw klanten. Een Klantportaal biedt hierin veel mogelijkheden. 

Binnen een afgeschermde online omgeving deel je relevante gepersonaliseerde informatie met je klanten.

Wil je meer weten over dit onderwerp en wat wij daarin voor je kunnen betekenen? Neem dan contact met ons via ons contactformulier op of bel ons: 038 – 820 0060

Stappen

  • Bedrijfsprocessen analyseren
  • Strategisch meedenken / onderzoek
  • Doelstellingen bepalen
 

Wil je ook een klant portaal voor je organisatie?

Onze ambitie is om onze klanten het verschil te laten maken. En dat maken we waar, gezien het rendement dat onze klantportalen opleveren.

Een mooi voorbeeld hiervan is het klantportaal dat we voor Larotape ontwikkelden. Ons klantenportaal leverde niet alleen een enorme tijdsbesparing op, maar schepte ook nieuwe mogelijkheden voor andere afdelingen.

Een klantenportaal is een middel om het werk binnen je organisatie efficiënter te laten lopen. Denk hierbij aan:

  • Afvangen van vragen d.m.v. een FAQ
  • Opvragen order statussen of facturen
  • Aanvullende productinformatie
  • Gepersonaliseerde prijsinformatie
  • Order en factuur historie
  • Documenten
  • Kennis delen, knowledge base
  • Productconfigurator of calculator
  • Koppeling met CRM / ERP systeem t.b.v. procesoptimalisatie

Dit soort standaard processen zijn gemakkelijk onder te brengen in een klantportaal en scheelt je een hoop tijd. Daarnaast bied je jouw klanten échte service. Je zet de klant centraal door gepersonaliseerde en up-to-date informatie bereikbaar te maken. Dubbele winst dus!

  • Vergroot klanttevredenheid door klanten centraal te zetten
  • Bespaar tijd door het automatiseren van bedrijfsprocessen
  • Verbeter en intensiveer de samenwerking met klanten
  • Maak informatie 24/7 beschikbaar

Een klantenportaal ontwikkelen met de juiste strategie

Elk bedrijf is anders, heeft andere processen, daarom vraagt elk project om een eigen aanpak. Voorafgaand aan het ontwikkeltraject van je klantenportaal brengen we de doelstellingen en bedrijfsprocessen in kaart. We achterhalen hoe de samenwerking met jouw klanten eruitziet en op welke processen ze invloed hebben. Op basis van deze analyse zien we waar de kansen liggen, wat het potentiele rendement is en welke aanpak aansluit bij jouw project.

Deze website maakt gebruik van cookies om het gebruik van de website te verbeteren. Door verder te klikken op onze website, accepteer je cookies en vergelijkbare technieken. Bekijk meer informatie